ارایه یک متدولوژی چابک شی گرای معماری سازمان مبتنی بر سرویس گرایی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده علوم انسانی
- نویسنده مونا رشیدی راد
- استاد راهنما علیرضا حسن زاده فریدون شمس
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1387
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
پیشنهاد یک چارچوب چابک حاکمیت معماری سرویس گرا بر اساس معماری سازمانی توگف
چکیده امروزه یکی از مشکلاتی که اکثر سازمان ها با آن روبرو هستند، وجود سیستم های متعدد با سکوهای گوناگون و ناهمجور می باشد. این مشکل درزمانی که سازمان دارای پراکندگی جغرافیایی است و یا در مواردی که ارتباط اطلاعاتی بین زیرمجموعه های یک مجموعه کسب وکار مطرح است، شدیدتر خود را نشان می دهد. ازاین روست که یافتن راه حل درزمینهٔ مبحث یکپارچگی سیستم های اطلاعاتی سازمانی همواره مطرح بوده است. یکی از رویک...
چابک سازی چارجوب زکمن بر اساس معماری سازمانی سرویس گرا
معماری سازمانی عبارت است از مجموعه ای از ارائه های توصیفی در ارتباط با تشریح یک سازمان بگونه ای که قابل مدیریت بوده و در دوره حیات مفیدش قابل نگهداشت باشد. چارچوب معماری زکمن که به نوعی جدول مندلیف مدل های معماری سازمانی به حساب می آید، چارچوب مرجعی است که شش جنبه اطلاعات، فرآیندها، مکان ها، افراد، رویدادها و اهداف را تحت پوشش قرار می دهد. چالش های عمده پیش روی چارچوب زکمن، چالش مدلسازی و متدول...
مدل شی گرای دوزمانی
با گسترش روز افزون دادهها و اهمیت آنها، محققان مدلهای داده ای بسیاری در پایگاههای دادهای ارایه کردهاند که هر یک از این مدلها بخشی از مفاهیم را پوشش داده است. با توجه به توانمندیهای بیشمار شیگرایی، در زمینه پایگاه دادگان شیگرا مدلهای بسیار معرفی شدهاند تا فضاهای خالی میان ویژگیهای یک شی و مدلی که آن را در پایگاه دادهای ذخیره میکردند را تقلیل بخشند. ارائه چنین مدل- نباشد. از دیگر سو در طی چند ...
15 صفحه اولارایه یک معماری برای موتور بازی های مبتنی بر صفحه
صنعت ساخت بازی های رایانه ای را شاید بتوان یکی از مهم ترین رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات در ایران دانست که این صنعت به تازگی در حال برداشتن گام های نه چندان مطمئن نخستین است و به طور مسلم راهی بسیار طولانی و پرفراز و نشیب در میان شاخه های مرتبط با ساخت بازی پیش رو دارد، آشنایی با موتورهای بازی، جزء ناشناخته ترین یا باکمی اغماض، کم شناخته شده ترین زیرمجموعه های این صنعت در کشورمان است. در میا...
15 صفحه اولارایه چارچوبی جهت شناسایی سرویس ها در سازمان های کوچک و متوسط بر اساس معماری سرویس گرا
در حال حاضر، 90 درصد شرکت ها و سازمان ها در کشورهای مختلف را سازمان های کوچک و متوسط تشکیل می دهند. استفاده از معماری سرویس گرا در این سازمان ها، راه کاری جهت کاهش فاصله فناوری اطلاعات و کسب و کار می باشد که موجب چابکی، رقابت پذیری و افزایش قابلیت پاسخ گویی به تغییرات می گردد. شناسایی سرویس، مهم ترین گام در پیاده سازی معماری سرویس گرا است. روش های موجود از منابعی نظیر سیستم های موروثی، پایگاه د...
15 صفحه اولطراحی سیستم اطلاعاتی خرید با استفاده از متدولوژی شی ء گرا و مقایسه آن با متدولوژی ساخت یافته
در این مقاله پس از ذکر مقدمه ای کوتاه، ضمن بیان انواع سیستم های اطلاعاتی و طبقه بندی انواع مختلف متدولوژی ها، دیدگاه و متدولوژی شی ءگرا به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. سپس از متدولوژی شی ء گرا برای طراحی یک سیستم اطلاعاتی مکانیزه خرید برای دو فرایند اصلی خرید داخلی و خارجی در صنعت خودرو، استفاده می شود. از این رو واحد خرید یکی از شرکت های فعال در زمینه خودرو سازی (شرکت سازه گستر سایپا) انتخاب...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده علوم انسانی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023